Reklamacja wycieczki organizowanej przez biuro podróży
Wiele osób, jeszcze zanim określi wymarzoną wycieczkę, przegląda foldery biur podróży. W katalogach tych ukazywane są zdjęcia hoteli oraz okolicznej plaży. To właśnie na tej podstawie klient często podejmuje decyzję. Wówczas podpisuje z wybranym biurem umowę. Czasem zdarza się tak, że z różnych przyczyn klient nie może być zakwaterowany w wybranym przez siebie hotelu.
Niekiedy do sytuacji takiej dochodzi już po przybyciu na miejsce. Niektórzy decydują się na powrót do kraju. Nie zawsze jednak jest to możliwe. Biuro podróży może również zaproponować zakwaterowanie w innym hotelu. Jeżeli hotel ten posiada wyższy standard, klient nie musi dopłacać różnicy.
Odwrotna sytuacja występuje wówczas, gdy hotel cechuje się niższym standardem. Wówczas biuro podróży obowiązkowo musi zwrócić różnicę w cenie. Zmiana warunków umowy może skutecznie popsuć wymarzony urlop. W większości przypadków klient może złożyć jednak reklamację. Czasem możliwe jest również odstąpienie od umowy.